Nepriklausomai nuo to, kokį vaidmenį šiuo metu atliekate darbo rinkoje – esate verslininkas, darbuotojas, vadovas ar specialistas, ar asmuo, dar tik žengiantis pirmuosius žingsnius pasirinktoje profesijoje, turite rasti savo būdą tinkamai veikti pramonės aplinkoje ir pakilti kitais karjeros laipteliais. Dinamiškų pokyčių rinkoje, nuolat besivystančios konkurencijos, naujų technologijų ir tendencijų atsiradimo situacijoje šioje srityje gali praversti labai išplėtoti verslo įgūdžiai. Daugiau susijusi patarimų rasite http://weboaze.lt/single-category/?directory_type=general. Žemiau pateikiame tuos, kurie yra labai svarbūs sėkmei kiekvienoje pozicijoje.
Kas yra verslo įgūdžiai?
Verslo įgūdžiai – tai praktiniai gebėjimai, žinios ir kompetencijos, leidžiančios įvairiose srityse dirbantiems žmonėms efektyviai atlikti savo užduotis, efektyviai įgyvendinti procesus ir siekti tikslų, kurie prisideda prie bendros organizacijos sėkmės. Jie gali būti ir minkšti (pvz., asmenybės bruožai), ir kieti (techninės žinios, praktiniai įgūdžiai) – ir žmogus, kuris norėtų būti sėkmingas savo pramonėje, turėtų turėti abu šiuos tipus aukšto lygio.
Verslo įgūdžiai dažniausiai lavinami per įvairias veiklas: nuo praktinės darbo patirties įgijimo, per dalyvavimą mokymuose ir pramonės renginiuose, iki aktualių knygų ir straipsnių skaitymo, taip pat kasdieninio kontakto su kitais žmonėmis (mokymosi vieniems iš kitų).
Kokie verslo įgūdžiai reikalingi?
Verslo įgūdžiai gali skirtis priklausomai nuo pramonės šakos, profesinio vaidmens ar konkrečios verslo funkcijos. Žemiau pateikiame 5 svarbiausius, kurie svarbūs kiekvienam darbuotojui – tiek žemesniame, tiek aukštesniame lygyje.
- Bendravimas
Gebėjimas aiškiai ir glaustai perteikti informaciją tiek raštu, tiek žodžiu yra labai svarbus bet kurioje pozicijoje. Tai padeda užmegzti santykius su klientais, užmegzti kasdienius ryšius su kolegomis ir įgyvendinti bendrą veiklą su partneriais ir rangovais. Tai taip pat labai svarbu išreiškiant savo nuomonę, dalijantis idėjomis ir pateikiant veiklos gaires komandos nariams.
- Duomenų analizė
Gautos informacijos rinkimas, apdorojimas ir interpretavimas – tiek vidinis, tiek išorinis – yra procesai, kurių metu daromos vertingos išvados, kurios savo ruožtu leidžia priimti konkrečiai įmonei tinkamus sprendimus. Aukštą šio verslo įgūdžių lygį turintys žmonės gali aptikti rinkos tendencijas, nustatyti tobulinimo reikalaujančias įmonės sritis ir efektyviai įvertinti, ar įgyvendinta strategija atnešė laukiamų rezultatų.
- Savo laiko valdymas
Planavimas, prioritetų nustatymas ir efektyvus laiko panaudojimas siekiant rezultatų per nurodytą terminą yra kiti procesai, būtini norint pasiekti sėkmės. Tvarkant savo laiką ypač svarbu gebėjimas pašalinti veiksnius, galinčius neigiamai paveikti produktyvumą ir vilkinti užduočių įgyvendinimą pagal sutartą planą.
- Derybos
Įvairiose pramonės šakose dažnai tenka susitarti dėl bendradarbiavimo sąlygų per kartais ilgas diskusijas, vedančias į kompromisą. Dėl šios priežasties, kad būtumėte sėkmingi, turite mokėti gerai derėtis, o tam reikia gebėjimo išklausyti, daryti įtaką, efektyviai atpažinti visų suinteresuotų šalių interesus ir kurti santykius.